wyroki.pl

masz wyrok? zleć windykację on-line

windykomat.pl

masz fakturę? zleć windykację on-line

Jesteś tutaj

Gotowość małych i średnich firm na klienta mobilnego, czyli czy mali i średni wykorzystują potencjał nowoczesnych technologii.

16 milionów aktywnych internautów mobilnych, ponad 25 milionów urządzeń przenośnych i mobile jako najszybciej rozwijający się kanał sprzedażowy w Polsce – czy to szansa dla przedsiębiorstw z sektora MSP? Niestety, dzisiaj jeszcze niedoceniana i niewykorzystywana. W obecnej sytuacji drzemie jednak ogromny potencjał, który – odpowiednio wykorzystany – może przynieść najodważniejszym rynkową przewagę.

Nowe technologie rozwijają się intensywnie od kilku lat. Postępująca smartfonizacja powoduje wzrost użytkowników urządzeń mobilnych i coraz częstsze korzystanie z Internetu za ich pośrednictwem. Serwisy społecznościowe i bankowość mobilna to główne obszary z jakich korzystamy, dla wielu z nas już podstawowe. Jednak w coraz większym stopniu urządzenia mobilne służą do innych celów - korzystania z wyszukiwarek internetowych,  prowadzenia korespondencji mailowej [także służbowej], czy posługiwania się aplikacjami mobilnymi, nie tylko tymi poświęconymi rozrywce. Dzięki możliwościom technicznym, jakie dają urządzenia przenośne, przedsiębiorcy i managerowie coraz częściej wykorzystują je do wypełniania zawodowych obowiązków. Jak w tej rzeczywistości odnajdują się małe i średnie przedsiębiorstwa? Jak pokazują badania polskich i zagranicznych firm badawczych – nie do końca. Najlepiej wypadają w nich przedsiębiorcy oferujący usługi dla sektora B2C, chociaż i tak odsetek przyjaznych mobilnemu klientowi jest niewielki. Wykorzystując najbardziej podstawowe rozwiązania, jak dostosowanie strony internetowej z ofertą do wyświetlania na urządzeniach mobilnych, uzyskują już przewagę nad konkurencją [lecz grupa ta stanowi zaledwie kilka procent ogółu MSP]. Jest to jednak absolutne minimum spośród możliwości, jakie dają nam nowoczesne technologie. Dzięki nim możemy interaktywnie obsługiwać klientów, nawiązywać i kontynuować współpracę, komunikować się, a  w efekcie automatyzacji wielu procesów – obniżyć koszty prowadzenia działalności. Jest to szczególnie ważne dla sektora business to business, który zdaje się w ogóle nie wykorzystywać swojej szansy. Dlaczego nie doceniamy nowych technologii w biznesie? Nie znamy ich, błędnie uznajemy, że naszym klientom mobilne rozwiązania również są obce, obawiamy się inwestycji w innowacyjne rozwiązania. Wielu przedsiębiorców i managerów jest przyzwyczajonych do standardowych kanałów sprzedaży i tradycyjnej komunikacji z klientem i nie dopuszcza do myśli wdrożenia nowych rozwiązań. W rzeczywistości podążanie za zmianami zachodzącymi na rynku jest koniecznością, jeśli nie chcemy utknąć w miejscu.  Klienci MSP są internautami, należą [przynajmniej w części] do ponad 40% Polaków korzystających z Internetu w urządzeniach mobilnych i przypuszczalnie są bardziej gotowi do bycia „klientem mobilnym” niż przedsiębiorstwa do ich obsługi. Oczekują szybkiego dostępu do oferty, wygodnej formy i prostoty obsługi, co umożliwiają nam nowe technologie.

Szczegółowa analiza rynku i udzielenie odpowiedzi na jego potrzeby, wyjście naprzeciw oczekiwaniom klientów, innowacyjność i brak obaw przed śmiałymi rozwiązaniami spowodują, że w najbliższym czasie prekursorzy rozwiązań mobilnych w swoich branżach zdobędą największy kawałek biznesowego tortu. 

Do pobrania - zostaw swój mail

Dziękujemy za zainteresowanie. Aby pobrać plik zostaw swój adres e-mail